Messerschmitt Bf 110 ciężki dwusilnikowy samolot myśliwski
Messerschmitt Bf 110 to ciężki dwusilnikowy samolot myśliwski. Został oblatany na przełomie 1936 i 1937 roku. Do linii wprowadzony w 1939 roku.
We wrześniu 1939 roku brał udział w walkach nad Polską. Ponieważ nie grzeszył zwrotnością w walce manewrowej przegrywał z PZL P-11 mimo, że górował nad nim innymi parametrami. Na filmie wirtualny Me 110E w locie nad Góraszką jako nazwijmy to zabytek minionej epoki.
Messerschmitt Bf 110 był metalowym dolnopłatem o konstrukcji półskorupowej, wyposażonym w chowane podwozie, podwójne usterzenie pionowe i sloty. Samolot był wyposażony w dwa silniki rzędowe o mocy około 1000 KM (różnie w zależności od wersji).
Z początku był używany jako myśliwiec dzienny, jednak nie dorównywał on osiągami samolotom aliantów. Potem został przystosowany do działań nocnych oraz był używany jako bombowiec.
Dane techniczne Messerschmitt Bf 110 C1
- Rozpiętość: 16,20 m
- Długość: 12,70 m
- Powierzchnia nośna: 38,4 m2
- Masa płatowca: 4889 kg
- Maksymalna masa startowa: 6028 kg
- Moc silnika: 2×1050 KM
- Prędkość maksymalna: 538 km/h na wysokości 6000 m
- Pułap: 10000 m
- Zasięg: 1400 km
Samolot był uzbrojony w dwa działka 20 mm, 4 karabiny maszynowe 7,9 mm oraz 1 karabin maszynowy 7,9 mm strzelca tylnego.